Novawhere Purmerend

Novawhere Purmerend

donderdag 9 december 2010

Een nieuwe fase is ingegaan....


                                     Kerst in de huiskamer.....

Ik was vanavond erg benieuwd hoe ik Pa aan zou treffen. Zondag waren we voor het laatst langs geweest en was hij erg positief maar uit voorgaande berichtjes begreep ik wel dat het nu duidelijk minder met hem gaat. Inderdaad moet ik nu bevestigen dat pa een nieuwe fase is ingegaan.

Hij is verschrikkelijk moe en ligt nu het merendeel van de dag op bed. Hij vertelde dat hij gisteren erg beroerd was en zo bijna van zijn stoel in de huiskamer was gevallen. Gelukkig kwamen er 4 zusters uit alle hoeken aan snellen om hem op te rapen. Het is niet helemaal duidelijk wat hij nu voelde, had geen pijn maar was erg beroerd. Daarna is de dokter langs geweest en deze adviseerde de zusters toch dringend hem op bed te leggen omdat hij oververmoeid was.

Vanavond toen wij kwamen moest hij net naar het toilet, bij terugkomst is hij op bed gaan liggen omdat hij zo ontzettend moe was..... Om de paar minuten zei hij dan ook "Ik ben zo ontzettend moe, zo moe, ik moet liggen!"

Ik vroeg  hem vandaag voor het eerst of hij opziet tegen de komende periode en gaf aan dat hij er niet tegenop zag. Hij vertelde mij dat hij de Kerst wel zou halen maar de periode daarna wist hij nog niet precies.


                                Kerstboom in de huiskamer.......

Wat wel opviel was dat hij het erg benauwd had en steeds slijm op moest hoesten wat hem duidelijk veel moeite kostte. Ook voelde hij erg warm aan en had hij van die rode appelwangetjes.

Ik denk wel dat alles voor hem steeds vermoeider wordt zodat we meer het bezoek zullen moeten plannen en spreiden. Langer dan 30 minuten red hij momenteel niet meer, maar hij vindt het wel heel fijn om bezoek te ontvangen.

Nadat Pa opnieuw aangaf dat hij zo verschrikkelijk moe was en steeds in slaap viel, zijn we dan ook na een ruim half uurtje vertrokken.

Ruud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten