Novawhere Purmerend

Novawhere Purmerend

donderdag 18 november 2010

Frans heeft het echt naar z'n zin!


















Frans in zijn stoel.....

Na de positieve verhalen van de afgelopen paar dagen wilde ik zelf ook wel eens met eigen ogen zien hoe pa erbij zat. Dus vanochtend na tennis op bezoek bij pa.

Rond 11 uur bij Novawhere gearriveerd waar de volle parkeerplaats geen plaats bood, dus maar wat verderop gaan staan. Bij pa naar binnen en ik geef toe, de positieve verhalen klopten met mijn waarneming. Pa zat lekker in zijn stoel uitgebreid te praten met de geestelijk verzorgster en van haar begreep ik dat hij echt op z'n praatstoel zat. De geestelijk verzorgster maakte meteen plaats voor mij en kwam me zelfs een kopje koffie  brengen. Ja, niet alleen pa wordt in de watten gelegd, maar ook zijn bezoek. Pa zei al het is hier net zo goed als een hotel of eigenlijk wel beter.

Het bevalt hem goed in Novawhere, hij krijgt veel aandacht en zorg, slaapt goed en begint ook weer te eten. En hij loopt nu al weer zelfstandig achter de rollator naar de eetkamer, iets wat niet lukte toen hij net binnen was. Hij heeft ondertussen ook een rolstoel op maat gekregen, en weer een keer naar
buiten (na 5 weken binnen te zijn geweest) spreekt hem wel aan. Dus, laat het zonnetje maar komen.

Tussendoor ook nog even zijn schoenlepel van thuis opgehaald, want hij is dan wel veel afgevallen maar zijn voeten zijn nog net zo groot en gaan niet zo makkelijk de pantoffels in.

Al met al rond twee uur vanmiddag met een positief gevoel richting huis gegaan.

Hanneke

1 opmerking: